rindu

9:58:00 PM

ye rindu
kenapa dengan rindu
hati ini tersangat rindukan kekasih hati.............

aku rindukan 'aku' yang berada di tanah suci Mekah
aku rindukan dia..
mana dia dah pergi?
kenapa masa kat Mekah aku boleh lawan nafsu jahat aku
masa kat mekah aku rasa dekat sangat dengan Allah
kenapa kat sini aku tak boleh jadi sebaik tu?
kenapa aku tak istiqamah?
aku terlalu rindukan Allah..
sayu sangat rasa sekarang..
rasa kosong..betul rasa sangat kosong
bila baca buku orang cakap rasa kosong je kat dalam hati..
inilah agaknya perasaaan tu..and aku akui memang rasa kosong

bila aku asyik pikir kenapalah aku tak boleh istiqamah dalam beribadat ni
aku teringat dengan kata-kata encik.azizi; sampai hari ni aku ingat kita tak dapat nak khusyuk dalam solat, kita selalu tertinggal solat, kita tak boleh nak bagi yang sepenuhnya dalam beribadat adalah sebab diri kita sendiri..tengok diri kita sendiri. kita teliti diri kita sendiri...mesti dah banyak sangat dosa kita sampai hati kita dah keras. sampai susah nak ikhlas dalam beribadat.

bila ingat dia cakap cam tu..sedih sangat.
memang aku banyaka dosa. ada ke manusia takde dosa?
tapi tak mustahil untuk aku jadi hamba Allah yang disayangi kn?
susah sangat susah..
tu lah menunjukkan keikhlasan kita betapa kita betul2 nak jadi orang yg beriman.

"bila susah baru nak ingat Tuhan..."
at least aku ingat jugak Tuhan daripada tak ingat langsung

You Might Also Like

2 comments

****

****