11.12.13

10:03:00 PM

No one gets too old to learn a new way of being stupid.

*****
area pukul 4 pagi kot..tersedar dari tidur. tersedar dari mimpi
tersedar je..aku perasan mulut aku sedang bertakbir
ingatkan dalam mimpi jer bertakbir
rupanya memang real life pun bertakbir jugak.

MIMPI:
lokasi rumahku
terbangun dari tidur
che (mak) pun terbangun tidur
rasa macam tak selesa..macam ada sesuatu yang serba tak kena
cakap kat mak keluar la tengok ape benda kat luar bilik
mak cakap tak berani jugak.
aku dan che (cam se geng lak bunyi nya) hikhik
keluar bilik nak tengok ape jadi...
round lah satu rumah, tak de ape pun.
masuk bilik balik--
sekali teringat eh xtutup lampu kat ruang tamu
keluar balik bilik--
sekali semua lampu tutup
gelap gelita--
kemusykilan melanda
jantung dah macam nak pecah berdebar
sekali che cakap..
keluar la tengok ape..kenape
aku jalan depan
che jalan belakang aku
rumah nya besau...kenapalah~~ (lain kali buat rumah kecik je)
jalan lah nak pergi dekat main suis
jalan dengan penuh berdebar
ntah dari mana datangnya semangat
berani
dan tiba2 bertakbir
sepanjang perjalanan (rumah aku mmg besar)
rasa meremang bulu roma
rasa macam ada benda
rasa tak selesa tapiiiii
takde pape
lepas pasang balik suis tu...lampu on balik.
lega~~
pusing belakang tengok che.

che:
kau tak nampak pape ke?
aku:
tak. kenape?
che:
che je lah nampak eh....
aku:
nampak ape? berdebar
che: che nampak tiga orang lelaki berjubah putih berkopiah jalan sekali dengan kau sepanjang jalan tadi.
aku:
che tak tanya ke dia?
che:
che tengok jer..nak tanya jugak. tapi lelaki tu pusing tengok che dia senyum jer. sepanjang kau bertakbir..dia ada lah sekali bertakbir.
aku:
okayyyy...biar je lah.(ayat favorat)

rasa pelik lagi...
aku dan che keluar bilik lagi..
kali ni memang pelik. che macam berdebar sangat
aku bertakbir lagi dengan penuh berani
tengok mata asu che! (bertakbir bertakbir bertakbir)
mata che makin lama makin berubah
light coklat makin lama makin jadi warna pelik
makin lama makin jadi warna kuning..
makin lama makin besar...
aku bertakbir bertakbir bertakbir
HAH
buka mata terus...mulut bertakbir lagi.

then lari pergi tidur dengan mak..hahahahha. (penakut hangit)





azan subuh:
celik je mata..
keluar bilik..
happy birthday to you
happy birthday to you..
che bawak kek birthday.
adoiii..mamai mamai
bukan nak tiup lilin
sibuk je aku menanya..bila beli kek? beli kat mana?
kena marah....
tiup lilin.

YEAY.....
feeling 22
feeling Ohsem
feeling freak
feeling great
feeling gruesome gooood
feeling annoyed
feeling sad
feeling roartastic
feeling sick....

bilalah nak hilang sakit ni. bukan nak mengeluh. just nak mengadu.
bukan pada orang lain... just need to let it out.

























You Might Also Like

2 comments

****

****