tentang redha

10:35:00 AM

Jom throwback-
entry ni ditulis almost 3 years ago..how time flies.

*************

mancari cari suatu perkara..sampai sekarang masih mencari
sampai satu masa..ia datang kepada kita
tapi aku tak mampu untuk merangkul kemas agar ia tak mampu untuk lari dari aku lagi

apa itu redha?
apa itu keredhaan?
cakap dengan mulut memang senang saya redha dengan ketentuan Ilahi..
semua yang berlaku ada hikmah nya  semua yang datang ada baik buruknya,,
jangan dipandang kepada keburukan tapi pandanglah kepada kebaikan...
YA ALLAH!! SUMPAH..aku benci siapa yang menuturkan ayat ni disaat aku kebingungan..
aku tak menafikan apa yang dia cakap betul...tapi tolong jangan pujuk aku dengan ayat macam ni..ayat yang aku dah sedia tahu...ia lebih menyakitkan..lebih perit~ in other word its like telling me the same thing over and over again as if i'm not doing my best to be like that.. it,s like i never know this. as if i never try to be like this.. as if i'm never good enough to know that..


aku tahu perjalanan untuk mencari keredhaan itu jauh..
walaupun aku sendiri tak pasti macam mana nak menyampaikan diri aku kepada keredhaan Allah..
macam mana cara untuk aku mendapat keredhaan itu pun aku tak pasti...
mungkin tak cukup lagi usaha aku ni...
aku akan usaha lagi lagi lagi dan lagi
tapi Ya Allah bantu lah aku..
aku tak sekuat yang aku sangkakan-
aku tak sekuat yang Kau sangkakan--
aku adalah lemah
aku adalah kecil-
dugaanMu itu untuk meneguhkan lagi iman aku
untuk kembalikan aku kepada Mu..


***************
3 years pass by--
still mecari....
and yes entry bahasa melayu. still ada la "manglish" tu heh.
bila throwback, rasa macam hebak jugak boleh tulis entry macam ni 3 years ago. >>self proud mode<< lalala






You Might Also Like

0 comments

****

****