siapa aku? [ii]

7:56:00 PM

siapa aku? [ii] 

kepala aku pusing pusing dan pusing...
aku takut......
tapi itukah perasaaan aku??
aku gementar...
ye ke? persoalan ni mula muncul..
aku keliru dengan perasaan aku...
dalam gelap, ia membuat aku berfikir banyak perkara
perkara yang tak pernah aku akan terfikir sebelum ini..
Aku....siapa aku?

aku takut untuk mengetahui kebenaran
itu sebenar nya kan~
kebenaran yang sangat nyata...
tapi aku tak nak tahu kebenaran tu~
tapi aku ingin mencari suatu yang dipanggil ketenangan
mampu ke aku nak capai ketenangan tu?
aku hanyalah makhluk Allah yang lemah?
aku teramat lemah..
sehinggakan aku ingin bangun dan melihat dunia pun aku takut!
sampai bila?
sampai bila?
"SAMPAI BILA AKU NAK MACAM NI?"
aku dah tak sanggup untuk menanggung beban ni..
beban yang begitu besar bagi aku.
kufur ke aku?
derhaka ke aku?
munafik ke aku?
Ya Allah sungguh aku tak mintak diri aku untuk menjadi sebegini lemah dan jahil
aku cuba..
aku usaha..
aku ikhtiar...
aku belajar..
dan dalam diam...
dalam gelap tu aku termangu mangu
tiba-tiba aku terdengar satu suara..
cukup ke dengan usaha kau tu dengan apa yang DIA telah berikan pada kau?
aku terkejut...
aku mencari cari suara itu..
aku berlari lari dalam gelap
cuba untuk mencari siapa empunya suara itu?
.....................................
aku tersungkur..
dan air mata aku mula mengalir
aku tertunduk sambil senyuman sinis mula terukir di bibir aku..
hahahaha...
dan aku....inilah Aku~
hahahaha...
aku yang melarikan diri dari diri sendiri
kebenaran yang aku takutkan tu..(dengan nada yang begitu sinis)

aku menutup mata serapat-rapat nya..
aku menutup telinga aku dengan tangan aku..
aku tak nak..
tak nak..
tak nak tahu!!!!!
pergi! pergi! PERGI!!!
aku laungkan dengan sepenuh hati
diekori dengan esakan tanpa henti..
tiada ruang yang kering lagi di pipi aku
dibasahi dengan air mata...
.........





to be continue..
[gagagagaga jahatkan berhenti tgh2 jln]
p/s : sorry for tatabahasa yang salah and klau xpaham dgn ayat tu~ buat-buat paham la yer.

You Might Also Like

0 comments

****

****