siapa aku?

7:55:00 PM

aku adalah manusia
aku tinggal di bumi
aku yang berumur hampir 20 tahun
aku singgah di bumi dah lama jugak
sejak 11.12.1991
aku adalah makhluk Allah
aku adalah hamba Allah
aku diberi nama oleh nenda aku
nama hanya sekadar untuk panggilan bagi aku
siapa diri aku yang sebanarnya tak dapat digambarkan oleh nama tu
tapi nama yang baik adalah satu doa apabila kita selalu menyabutnya
dan InsayaAllah aku akan jadi sabaik maksud nama aku
aku ditempatkan dalam bersama 6 hamba Allah yang lain
di bumi ni ia dipanggil keluarga

dalam hampir 20 tahun aku singgah dibumi ni
aku belajar banyak perkara..
perkara yang baik dan perkara yang jahat
aku belajar macam mana nak berkawan
aku belajar untuk menyayangi
aku belajar untuk mengasihi
aku belajar untuk menuntut ilmu
aku belajar membenci
aku belajar untuk marah
aku belajar untuk malas
aku belajar untuk berubah~
aku akui aku dah banyak berubah...
tapi tak semua perubahan itu baik dan tak semua perubahan itu buruk..
setiap kesalahan aku...akan diringi rasa kesal, sedih, benci,marah,caci dan maki
sampai suatu masa terdetik di fikiran aku....
sampai bila aku nak jadi macam ni?
bila aku nak dapat ketenangan dari masalah ni?
aku buntu..benar benar buntu...
semuanya gelap....gelap gelita...
apa aku nak buat ni??
aku mula resah..aku mula gelisah..
dan kesedih dan sebak mula mencengkam dada aku...
otak aku ligat mencari jalan keluar dari kegelapan itu...
dalam gelap..aku dengar banyak suara!
suara yang membuat aku ingin lari sejauh yang mungkin.
dalam gelap aku rasa makin lemah..makin lemah...
aku mula merasa ingin menutup mata...
aku mula berharap ini adalah mimpi semata..
tapi hati aku lebih mengerti yang ini lah segala-galanya...
aku sangat lemah sekarang~




okay...cerita akan disambung suatu masa nanti...cerita ni panjang so sape nak tahu cerita selanjutnya sabar erk...

You Might Also Like

0 comments

****

****