Hari ini mak menangis

8:54:00 AM

27/1/13
aku bukan anak yang baik
aku pernah menjadi punca mak aku menangis
dan aku menangis-

itu pun bertahun kemudian barulah
perasaan itu datang~
aku pun tak tahu kenapa tapi
aku agaknya kategori emotionless la kot
aku memang susah nak rasa apa-apa
tahu-tahu air mata aku mengalir-
]]

dan hari ni
di meja makan
dia menangis.

aku senyap, diam, bisu
aku tahu kenapa dia menangis
dan aku tahu siapa penyebabnya
dan aku tak mampu nak buat apa-apa

dan aku menangis
jahilnya aku
tak mampu nak mengubat hati mak sendiri

nak marah
amarah itu membawa binasa
dan aku sabar
tahan,tahan,tahan.
genggam buku lima kemas-kemas
nanti mak aku lagi sedih

]]]

aku pendosa
tapi aku kasih dan sayangkan
mak

sakit hati mak
aku pun sakit

melihat mak nangis
menyalahkan diri dia
atas
salah dan silap seorang anak.
dan aku kaku
emotionless.[haihhh apelah masalah aku]

anak itu boleh jadi madu kepada hati seorang ibu
tapi anak juga boleh jadi racun
yang membunuh ibunya dalam sekelip mata
amarah datang..
macam -macam persoalan
kenapa?
kenapa kau buat itu semua?
kenapa kau tak pakai otak?
kenapa?
kau dah tak ingat Allah?



aku sedih--








You Might Also Like

2 comments

  1. kama..y kama.?? jgn cdey2
    how's practical.?

    ReplyDelete
  2. hai eman~ huhu kuar tul menghapdate blog sikalang. huhu xde keje sgt le tu. haha. boleh la tahan byk blaja bnda baru

    ReplyDelete

****

****